До 2027 година ќе патуваме со воз помеѓу Софија и Скопје, а по 2030 година ќе можеме да одиме на море во Албанија, бидејќи транспортниот коридор бр. Осум ќе биде изграден, им рече на новинарите Красимир Папукчииски, генерален директор на државната бугарска компанија Железничка инфраструктура, јави БТА.
Денеска за првпат се одржа средба на високо ниво со претставници на Националното железничко инфраструктурно претпријатие на Бугарија, Македонски железници – Инфраструктура и Албански железници, на која се разгледуваше изградбата на транспортниот коридор бр.Осум
Во него учествуваа Красимир Папукчииски, генерален директор на ДП НКЖИ, Хари Локвенец, генерален директор на Македонски железници и Ани Дирмиши, извршен директор на Албански железници. Потпишан е договор за соработка за формирање на заедничка група. Бугарија има таква група со Република Македонија што работи на проектот за тунелот Девебаир.
Станува збор за паневропски коридор што ќе ги исполнува европските услови за да може да го користат сите оператори на железничката инфраструктура, а во Бугарија има 12 такви оператори, рече Папукчииски. Приватни превозници се очекува да се појават и во Република Македонија и Албанија.
Според него, активностите долж коридорот се прилично напреднале, останува да разговараме за дел помеѓу РМ и Албанија во близина на Охридското Езеро, каде УНЕСКО не дозволува изградба. Маршрутата се очекува да биде расчистена следниот месец, а во септември ќе има нов состанок на трите железнички организации во Албанија на кои ќе се работи на техничките спецификации на К-8.
Должината на транспортниот коридор 8 е околу 500 километри.
„Бугарскиот дел е Софија – Перник, Радомир – Гуешево, каде веќе сме со конечен развој на делницата Радомир – Гуешево, со краен рок до 2027 година. Тогаш делот од Северна Македонија до Бугарија треба да биде готов. На нашата територија треба да се изградат 101 километар. … Македонија има изведувачи од Скопје до Крива Паланка. Тунелот кај Деве Баир ќе се гради заеднички од двете страни“, повтори Красимир Папукчииски.
Изградени се околу 150 километри железничка врска во трите земји. РМ и Албанија обезбедија заеми за проектот, а Бугарија смета на финансирање од ЕУ.