Не само тоалетна хартија. Италијанците купуваат пакувани мандарини, во Франција пилешки колбаси додека Британците – месо во конзерви, објави Политико.
Пандемската криза Ковид-19 не само што ги смени социјалните и работните навики на Европејците, туку и нивните навики за јадење и купување.
Според податоците од продавниците за малопродажба во тие три земји, побарувачката за долготрајна храна се зголемила, а луѓето почнале да трошат повеќе во супермаркетите отколку пред кризата.
Во сите три земји, набавките на производи од хартија, производи за нега и пакувана храна се зголемија на почетокот на март.
Сепак, постојат и категории на храна кои претрпеле загуби, па продажбата на козметички производи се намалила во Франција и Италија, а продажбата на стоки категоризирани како општа стока се намалила во Велика Британија и Италија.
Тие промени во потрошувачката прават голем притисок врз синџирот на снабдување со храна и тоа не помина незабележано од политичарите, па министрите за земјоделство од земјите членки на ЕУ разговарале за измените во шемите за потрошувачка минатата недела.
Тие заклучија дека има значително намалување на набавката на вредни производи како што се вино, риба, цвеќиња, за кои тие рекоа дека целосно не успеаја, додека побарувачката за храна како што се ориз, тестенини, јајца, конзервирана храна, овошје и зеленчук значително се зголемила.
Продажбата на алкохолни пијалоци е зголемена во Европа, освен во Франција, каде до 8 март продажбата е намалена за околу четири проценти во однос на истиот период лани.
Податоците од Италија покажуваат дека дури 53 проценти од набавките на шампањ се намалени во однос на истиот период минатата година, но тоа е причината зошто набавките на пиво се зголемени за 14 проценти.
Исто така, во Италија, политичките лидери се залагаат за купување домашни производи за да се охрабри купувањето на локални производи, така што продажбата на домашно вино се зголеми за 13 проценти, а откупот на странски вина се намали за 14 проценти.
Продажбата на ужини за бебиња, кои обично се купуваа додека училиштата беа во функција, исто така, опаднаа, како и продажбата на оброк о дриба, ароматизирана вода и замената за сирење за вегански оброк.
Продажбата на пилешко месо се зголеми за 33 проценти, продажбата на телешко и коњско месо се намали за дури 64, или 62 проценти, додека потрошувачката на зајачко месо се зголеми за четири пати во однос на истиот период лани.
За време на карантинот, граѓаните почнаа да печат повеќе сами, и така продажбата на брашно и квасец се зголеми за три пати.
Според извештајот на ИРИ и БЦГ, податоците покажуваат дека залихите започнале да се акумулираат на 16 февруари во Италија, или на 23 февруари во Франција, пред земјите да започнат со воведување мерки за социјална оддалеченост.
Во неделата што заврши на 8 март во Франција, потрошувачката на ориз и тестенини се зголеми за 70 проценти.
Сепак, најголемото зголемување на продажбата во текот на првата недела од март во европските земји е поврзано со заштитни производи, како алкохол, чија продажба во Италија се зголеми за 247 проценти, а исто така е забележана и двојна побарувачка за марамчиња за хигиена, нараквици и средства за дезинфекција.
Во тој период продажбата на фармацевтски производи како што се термометри, сапуни за бања и марамчиња за чистење се зголеми во Франција, додека побарувачката за производи за чистење и лична хигиена се зголеми двојно во Велика Британија.
Од друга страна, продажбата на машки и женски парфеми во Италија, кармин и производи за нега на тело, опадна.