Индија стана водечки снабдувач на гориво во Европа во 2024 година, заменувајќи ја Саудиска Арабија. Покрај тоа, Индија почна да прифаќа руски пратки преку бродови санкционирани од ЕУ, што предизвикува растечко незадоволство во самата Унија

Европската Унија продолжи да купува руско гориво од Индија во 2024 година, дополнително пополнувајќи ја воената каса на Москва, покажува новиот извештај. Од јануари до август, ЕУ купила гориво во вредност од речиси 20 отсто повеќе од минатата година од три големи индиски рафинерии кои преработуваат руска сурова нафта, се вели во анализата подготвена од Центарот за проучување на демократијата (ЦСД), пишува Politico.

Иако таквиот увоз е целосно легален, зголемувањето дојде и покрај напорите на ЕУ и нејзините сојузници од Г7 да ја ограничат цената на руската нафта на 60 долари за барел и да забранат директен увоз на поголемиот дел од руската нафта во Унијата. Овие бројки јасно покажуваат колку овие санкции станаа пропустливи во последните две години.

Всушност, Индија стана водечки снабдувач на гориво во Европа во 2024 година, заменувајќи ја Саудиска Арабија. Покрај тоа, Индија почна да прифаќа руски испораки преку бродови санкционирани од ЕУ, што предизвикува растечко незадоволство во самата Унија.

„Со тоа што дозволува трети земји како Индија и Турција да реекспортираат нафтени производи од руската нафта, ЕУ му дозволува на Кремљ да го замени изгубениот пазар во Европа“, предупредува Мартин Владимиров, висок аналитичар во ЦСД, кој ги анализирал податоците за царините и санкциите.

Дополнителните приходи од овие испораки и помагаат на Русија да ја поддржи својата воена машина во Украина, со оглед на зголемените трошоци на војната, падот на рубљата, експлозивните зголемувања на трошоците за одбрана и високата инфлација.

Иако вкупниот увоз на гориво од Индија во ЕУ падна за 9 отсто оваа година во споредба со минатата година, набавките од трите индиски рафинерии – RIL Jamnagar, Vadinar и државната New Mangalore – што ја обработуваат руската нафта се зголемија за 4 отсто. Сепак, сумата што ја плаќа ЕУ за овие испораки значително се зголеми, што покажува дека Русија продолжува да остварува големи приходи, и покрај санкциите.

Иако е тешко да се одреди точно колкава количина руска нафта поминала низ овие рафинерии, извештајот сугерира дека, имајќи предвид дека овие рафинерии набавуваат 30 до 70 отсто од сурова нафта од Русија, тие извезувале дел од преработената руска нафта во ЕУ. .

До август годинава, трите споменати рафинерии извезле 6,7 милиони метрички тони нафта во ЕУ, со што оствариле приход од 5,4 милијарди евра.

Москва, од друга страна, е сè поуспешна во заобиколувањето на санкциите на ЕУ, потпирајќи се на зголемениот број танкери во „сенка“, бродови со нејасна сопственост и непознати осигурителни компании, кои испорачуваат руска нафта ширум светот. Според податоците на ЦСД, во првите осум месеци од 2024 година, овие танкери испорачале речиси три четвртини од руската нафта што ја увезува Индија, пишува Politico.

Раст од 20 проценти

Индија, исто така, почнува да прифаќа бродови под санкции на ЕУ, иако претходно ги одби руските танкери под западните ограничувања. Еден таков танкер, Легаси, продолжи да испорачува сурова нафта во Индија откако беше под санкции во јуни, испорачајќи повеќе од 200.000 метрички тони нафта.

Сето ова, се разбира, е целосно легално. Сепак, според Владимиров, ЕУ треба да го забрани увозот на нафтени деривати од рафинерии во трети земји кои се потпираат на руската нафта и веднаш да ги забрани финансиските и трговските трансакции со рафинериите делумно во сопственост на руски компании.

Иако Европската комисија, заедно со компаниите кои стојат зад индиските рафинерии, одбија да ги коментираат овие информации, извештајот предизвика бурни реакции во ЕУ. И покрај ова, Брисел се подготвува за својот 15-ти пакет санкции против Русија, додека се поголем број земји во блокот сметаат дека ЕУ може малку да направи за да го негира рускиот извоз надвор од Европа.

„Прифаќањето бродови под санкции на ЕУ не е прифатливо, но што да правиме со тоа?“, резигнирано коментираат дел од дипломатите на ЕУ.