Вселенската патријаршија ја признава „северномакедонската“ црква како канонска, објави државната телевизија на Србија РТС.
Во продолжение целата информација со навредлив тон од РТС:
Цариградската патријаршија ја призна „северномакедонската“ црква за канонска, објавија медиумите во Скопје.
Како што се наведува во соопштението по седницата на Светиот синод на Цариградската патријаршија, Цариград го признава името на црквата како „Охрид“ со исклучок на името „македонска“, што значи дека има јурисдикција само на територија на Македонија.
Во соопштението се наведува дека Светиот синод, со кој претседава патријархот Вартоломеј, исцрпно разговарал за црковниот проблем во Скопје и ги решил негодувањата на помесните цркви, како и обновувањето на повикот од Северна Македонија.
Синодот одлучи да ги прими „свештенството и народот на оваа Црква под архиепископот Стефано, кој го исцели раниот раскол и излеа „вино и масло“ за раното раѓање на нашите православни браќа“.
Во таа смисла се издадени одговорни патријаршиски и синодални акти“, соопштија од Васелската патријаршија, пренесуваат медиумите.
Српските православни цркви, по дефиниција, се оставени да ги регулираат административните односи со „северномакедонската“ црква.
„Одлуката не значи томос за автокефалност, следуваат дополнителни преговори“
„Северномакедонската“ црква преку соопштение тврди дека Цариградската патријаршија веќе една деценија спорела со Српската православна црква за меѓународна изолација, „откривајќи децениски раскол наметнат од античката Охридска архиепископија, Македонската православна архиепископија.
„Тоа значи дека Цариградската патријаршија го признава архиерејот на црквата на чело со архиепископот Стефан како канонски и валиден во сеправославниот свет и со тоа воспоставува канонска и литургиска заедница“, се вели во соопштението.
Одлуката не значи томос за автокефалност со која официјално се регулира меѓународното име и статус на црквата, туку е „израз на очигледна љубов и грижа на Цариградската патријаршија“ и најава дека свештениците можат да сослужуваат со другите православни цркви.
Според „северномакедонската“ црква, следувале дополнителни преговори за нејзиниот конечен статус.