Nekht.e.Go има еколошка визија за сите свои фабрики, која се фокусира на продуктивноста и напредните технологии (базата во Ахен е веќе подготвена за 5G), пишува бугарскиот сајт Инвеститор.бг за фабриката за електрични автобомоболи, чие отворање денеска беше најавено и во Тетово.
Интересно, шемата е практично идентична и ов двете држави. Државата вложува 130-140 милин евра, бројот на работни места меѓу 900 и 1000, а ви игра и во двете држави се локални олигарски – во Бугарија тоа е Кирил Домусчиев, а во Македонија тоа е Лазим Дестани од Шкендија.
Еве што понатаму пишува Инвеститор.бг.:
Компанијата користи само обновлива енергија, апсорбирана од кружните панели на покривот – тоа е факт во фабриката во Ахен, а веројатно ќе биде случај и во Ловеч, судејќи според претставената визија. Кратките разделувачи помеѓу цртичката и инсталацијата на седиштето исто така помагаат да се намали јаглеродниот отпечаток, како и примената на надворешна термопластична обвивка наместо боја. Според раководството на компанијата, сето ова помага и за брзо склопување, бидејќи автомобилот може да биде целосно подготвен за само еден ден.
Тешкотиите со кои се соочува производителот
Во 2019 година, E.Go произведе само 540 мали електрични автомобили. Целта беше 600 единици, првично се споменуваа дури 1000. Стартапот неколку пати беше пред колапс и акционерите обезбедија вкупно 130 милиони евра во форма на заеми.
Потоа дојде до затворање на производствените капацитети поради пандемијата на коронавирус, што првично го стави стартапот во април 2020 година во таканаречена заштита од банкрот. На почетокот на јули 2020 година, Окружниот суд во Ахен отвори стечајна постапка. Во тоа време, извршниот директор Шу веќе беше малку оптимист дека e.Go Mobile може да продолжи да работи, а неколку месеци подоцна стана јасно зошто.
На крајот на август 2020 година, компанијата објави дека малиот производител на електрични автомобили нашол стратешки инвеститор: холандскиот финансиски инвеститор ND Industrial Investments B.V стана мнозински акционер во e.Go Mobile. Според сопствените информации, e.Go неодамна беше проценет на над 1 милијарда евра. Според соопштението од август, страните се договориле да не се соопштува откупната цена на мнозинскиот пакет.
Производителот на електрични автомобили од Ахен е малку пооптимист по финансиските превирања во последните месеци. Откако беше рефинансирана од различни инвеститори по банкрот претходната година, компанијата од Ахен соопшти дека го зголемила производството на електричниот градски автомобил E-Go Life Next и почнала да го продава моделот.
Во февруари компанијата привлече инвестиција од серија Б за 30 милиони евра. Парите дојдоа од US VC Moore Strategic Ventures, поранешниот министер за финансии на САД Џон Сноу, основачот на Формула Е Алехандро Агаг – и од Едвард Нортон. Американскиот актер („Fight Club“, „American Story X“) треба да биде амбасадор на брендот во иднина, се вели во соопштението.
За годинава плановите се претпазливи на број. Компанијата планира да продаде само 1.000 единици од единствениот модел досега оваа година. За Investor.bg, претседателот на Одборот на директори, Али Везваи, призна дека компанијата досега има произведено 800 автомобили. На среден рок, пак, се планираат значително повисоки бројки, придружени со проширување на комерцијалната мрежа и интернационализација. Пилот проект за влез на пазарот во Мексико веќе е во тек. Потпишан е и меморандум за разбирање со грчкиот државен инвестициски фонд. Сепак, Везваи изјави дека се работи за многу помало и поразлично претпријатие од она во Ловеч.
Следна E-Go Mobile SE е компанија наследник на E-Go Mobile, која беше основана како оддел на Универзитетот во Ахен, но мораше да поднесе барање за заштита од банкрот на почетокот на турбуленциите предизвикани од корона кризата. Денес, производителот на автомобили се опишува себеси како еден од „ретките независни производители на електрични автомобили во светот кои веќе имаат возила подготвени за производство на патиштата“. Моделите се хомологирани и исто така имаат право да аплицираат за премија за електричен автомобил (во земјите каде што се обезбедени такви премии), пишува Инвеститор.
Така, Бугарите го чекаат својот прв електирчен автмобил наредната година, а фабриката не е ни почната. Ние, изгледа ќе го доечакем првиот автомобил од Тетово, кога ќе ни даде првиот хамбургер еден американски лопов донесен во времето на Љупчо Георгиевски кој на делчевчани им ветуваше дека ќе им отвори МекДоналдс ресторан, ако го добие рудникот за бакар.
Како и да е, во Тетово веќе се бараат мајстори кои знаат да ракуваат со штрафцигер.