Ли СТРОБЛ

(авторот е новинар од Чикаго, творец на книгата „Исус Христос“ во која низ десетина интервјуа со водечки експерти докажува дека евангелијата се вистините и ги побива скептиците за животот, чудата и воскресението на Исус)

 

Имав необична гледна точка кога првпат го видов Бил Крег во акција: седев зад него додека тој го бранеше христијанството пред приближно 8.000 луѓе, додека безброј други луѓе слушаа на повеќе од сто радио станица низ целата земја. Како претседавач на дебатата меѓу Крег и атеистот што е беше избран од националниот претставник на Американската атеистичка асоцијација, се восхитував додека Крег учтиво, но со сила го изгради случајот за христијанството додека истовремено ги отфрли аргументите на атеизмот.

Од местот на кое седев, можев да ги гледам лицата на луѓето додека откриваат – многумина за прв пат – дека христијанството може да издржи рационална и тешка анализа и проверка. На крајот, тоа не беше натпреварување. Меѓу оние кои влегоа како слушатели таа вечер, како убедени атеисти, агностици или скептици, 82% излегоа заклучувајќи дека случајот за христијанството е убедлив. 47 луѓе влегле како неверници и заминале како христијани – Креговите аргументи за верата беа толку убедливи, особено кога ќе се споредат со лошите докази за атеизмот. Патем, никој не стана атеист. Така, кога полетав за Атланта да го интервјуирам за оваа книга, јас бев нестрплив да видам како ќе одговори на предизвикот во врска со празниот гроб на Исус.

Тој не беше изменет откако го видов пред неколку години. Со кратка црна брада, аголни црти и продорен поглед, Крег сè уште изгледа како сериозен научник. Тој зборува убедливо, никогаш не губејќи ја мислата, секогаш методично подготвувајќи одговор, точка по точка, факт по факт.

Сепак, тој не е сув теолог. Неговите светло сини очи танцуваат наоколу додека дава сложени изјави, предлози и теории; ги нагласува своите реченици со движења на рацете за разбирање и согласување; гласот фасцинантно му се менува кога зборува за некоја мистериозна теолошка тема, бидејќи таа тема објаснува зошто некои научници одбиваат да ги прифатат фактите што тој ги смета за веродостојни. Накратко, неговиот ум е целосно зафатен, но и неговото срце. Кога зборува за скептиците со кои дебатирал, тоа не е непријателски или со вообразен тон.

Во текот на разговорот почувствував дека не сака да го уништи противникот со аргументи; тој искрено се обидуваше да ги придобие луѓето зашто сметаше дека тие се важни за Бога. Изгледа тој навистина е зачуден зошто некои луѓе не можат да ја видат реалноста на празната гробница.

ОДБРАНА НА ПРАЗНИОТ ГРОБ

Облечен во сини фармерки, бели чорапи и темно сино сако, Крег седеше на каучот во дневната соба. На ѕидот зад него имаше голема рамка слика на Минхен. Таму е, бидејќи штотуку магистрираше уметност на Богословскиот факултет Света Троица и докторирал по филозофија од Универзитетот во Бирмингем, во Англија, Крег го проучувал воскресението за прв пат додека се подготвувал втор докторат, овој по теологија на Универзитетот во Минхен. Подоцна е предавал на Теолошкиот факултет, а потоа работел како визитинг професор и научник на Високиот институт за филозофија на Универзитетот во Лувен, во близина на Брисел. Меѓу неговите книги се „Разумна вера“; „Нема лесни одговори“; „Познавање на вистината за Воскресението“; „Единствениот мудар Бог“ и „Постоењето на Бога и почетокот на Универзумот“. Придонесе и за книгите „Интелектуалците отворено зборуваат на Бога“; „Исус под оган“; „Во одбрана на чудата“ и „Дали Бог постои?“

Во продолжение неговите научни статии се појавија во списанија како „Студии за Новиот завет“, „Весник за проучување на Новиот Завет“, „Евангелски перспективи“, „Журнал на американската научна припадност“ и „Филозофија“. Тој е член на девет професионални здруженија вклучувајќи ја и Американската академија за религија и Американското филозофско здружение. Иако е меѓународно познат по неговите дела за испреплетувањето на науката и филозофијата и теологијата, не му требаше поттик да зборува за целта што сè уште го забрзува неговото срце: воскресението на Исус.

ДАЛИ ИСУС НАВИСТИНА БЕШЕ ЗАКОПАН ВО ГРОБОТ?

Пред да размислиме дали гробот на Исус бил празен, мораше самиот да утврдам дали неговото тело е воопшто таму. Нашата историја вели дека по правило распнатите злосторници биле оставани на крстот на птиците или биле фрлени во заеднички гроб. Тоа го охрабри Дон Доминик Кросана од Семинарот за Исус да заклучи дека веројатно телото на Исус е изедено од диви кучиња. „Врз основа на оваа вообичаена практика“, му реков на Крег, „нели е најверојатно дека тоа се случило?“

„Да ја погледнете само вообичаената практика, да, би се согласил“, дојде неговиот одговор. „Но, тоа би ги игнорирало конкретните докази во овој случај.”

„Во ред, тогаш да ги погледнеме конкретните докази“, реков.

Освен тоа го посочив непосредниот проблем: евангелијата велат дека телото на Исус е предадено на Јосиф од Ариматеја, член на истиот совет – Синедрионот – кој гласаше за да го осуди Исус. „Тоа е прилично неверојатно, нели? прашав со тон кој звучеше понагласен отколку што имав намера.

Крег се префрли на каучот како да сакаше да скокне на моето прашање. „Не, не кога ќе ги земете предвид сите докази за погребот“, рече тој. „Затоа, дозволете ми да ги разгледам. Најпрво го спомнува погребот апостол Павле во 1. Коринтјаните 15:3-7, каде што ги пренесува најраните верувања на црквата“. Јас го потврдив ова со климање, како што веќе беше д-р Крег Блумберг ги опиша овие верувања подетално за време на нашето претходно интервју. Крег се согласи со Блумберг дека верувањето несомнено не враќа неколку години назад по распнувањето на Исус, откако верувањето му беше предадено на Павле, по неговото преобраќање, во Дамаск или за време на неговата следна посета на Ерусалим каде што се сретна со апостолите Јаков и Петар. Бидејќи Крег ќе се повика на вера, ја отворив Библијата во скут и набрзина го прегледа тој дел: „Зашто прво ви го предадов она што го добив дека Христос умре за нашите гревови, според писмото, и беше погребан и воскресна третиот ден, според писмото“. Павле продолжува да набројува неколку појави на воскреснатиот Исус.