„Анет“, филмот на Лео Каракс, освои пет награди, вклучувајќи ја и онаа за најдобра режија, на крајот на оваа церемонија обележана со оддавње на почит на Гаспар Улиел и Жан-Пол Белмондо, пропратено со многу мисли за војната во Украина и украинскиот народ, јави дописникот на МИА.

Филмот „Изгубени илузии“ беше фаворит за 47-та церемонија Цезар, со петнаесет номинации, и тој на еден начин „победи“. Оваа адаптација на големиот роман на Оноре де Балзак, во режија на Ксавиер Џианоли, освои седум награди   вклучувајќи ја и онаа во категоријата за најдобар филм.

Овој 49-годишниот режисер не дојде во Олимпија да ја прими својата награда. „Ксавиер, разговарам со тебе. Дишеш, се поти кино. Возбудливо е да се работи со вас. Навистина, вие го заслужувате овој Цезар“, лансираше еден од неговите продуценти, Оливие Делбоск, кој дојде да ја прифати статуетката за него.

Оваа кисела фреска на печатот и нејзините ексцеси, популарен успех со повеќе од 870.000 гледачи во Франција, го заработи и Цезарот за најдобра машка надеж за Бенжамин Воазан и за најдобар актер во споредна улога за Винсент Лакост.

Анамарија Вартоломеи исто така беше крунисана за најдобра женска надеж за нејзината улога во „Настан“, жесток филм за абортусот, адаптиран од Ани Ерно, кој го освои Златниот лав во Венеција. Валери Лемерсие го освои Цезарот за најдобра актерка за „Алин“, која вкупно имаше десет номинации, но замина со само една статуетка, додека Беноа Мажимел ја доби наградата за најдобар актер во филмот „Во текот на животот“. За најдобро достигнување, Лео Каракс ја добива статуетката за неговата рок опера „Анет“, која вкупно изнесува пет награди на крајот на церемонијата.

Меѓу разочараните, BAC Nord, (Бригада против криминалитето СЕвер) кој имаше седум номинации и си замина без никаква награда.

Четириесет и седмата церемонија на Цезар беше отворена со ветување дека „нема да дава лекции“ во светот втурнат во украинската криза. „Ќе се смееме, ќе бидеме трогнати, суштината на нашата работа е да продолжиме без разлика на се, дури и ако светот се распадне“, изјави церемонијалниот мајстор Антоан де Кон при пристигнувањето на сцената на Олимпија. „Вечерва мислиме на Украинците. Ајде да живееме на висината на среќата што ја немаат“, рече тој.

Церемонијата беше „посветена“ и на споменот на Гаспард Улиел, кој загина пред еден месец, на 37-годишна возраст, во несреќа на скијање. Ксавиер Долан, режисерот на „Само крајот на светот“, филмот кој го освои Цезар за најдобар актер за Гаспард Улиел во 2017 година, му оддаде енергична почит на сцената на Олимпија.

Режисерот Артур Харари, награден со неговиот ко-сценарист Винсент Поимиро Цезар за најдобро оригинално сценарио за „Онода, 10.000 ноќи во џунглата“, понуди една од ретките платформи на вечерта, бранејќи го киното загрозено според него од платформите кои сакаат да „ го заземаат целиот простор“. Наспроти нив тој ги повика „носителите на одлуки“ да имаат „повеќе храброст“, да „дозволат производителите да имаат уште повеќе“.

Одбележани со скандали и пропусти во претходните години, Цезарите беа на пресвртот. Церемонијата помина без врева или поголеми инциденти (освен краткиот напад на комичарката Мари С’инфилтрат, која го подигна здолништето и ја лансираше „Добра вечер, еве го мојот задник! Среќна почит на културата“), но без воопшто да се соблече. Гледаноста на аудиометарот во сабота ќе покажат дали формулата убедила.

Мора да се каже дека срцето навистина не беше на забавата, кога војната беше во главите на сите, како што потсетуваат многу ѕвезди на сцената, вклучувајќи ја и Австралијката Кејт Бланшет, која доби долги овации и Цезар на честа „Тешко е да се помисли на нешто друго освен Украина, “, призна таа.

Конечно еден непрофесионалец внесе допир на свежина во вечерта, кога Аисату Диало Сања, акушерка во цивилниот живот, го доби својот Цезар за најдобра споредна улога за „Фрактура“, филм за болниците и Франција на жолтите елеци. каде таа ја игра своја улога. „Овој Цезар е наш, негувателки! Ова е нашата награда “, рече таа, зрачејќи. „Отворен сум за снимање други филмови. Јас сум чудотворна! Можам да ја продолжам работата и да снимам. Тоа не е некомпатибилно. Имам три деца дома и сметки за плаќање. Морам да продолжам да работам“, продолжи таа, уверена дека ќе се врати на своето работно место во болница во вторник. Време е да го вкуси нејзиниот трофеј.

Комплетната листа на Цезар 2022:

Најдобар филм: „Изгубени илузии“, во режија на Ксавиер Џаноли

Најдобар режисер: Лео Каракс за „Анет“

Најдобра актерка: Валери Лемерсие за нејзината улога во „Алин“

Најдобар актер: Беноа Магимел за неговата улога во „Во неговиот живот“

Најдобра споредна машка улога: Винсент Лакост во „Изгубени илузии“.

Најдобра споредна женска улога: Аисату Диало Сања за „ Фрактура“

Најдобар странски филм: Таткото, во режија на Флоријан Зелер

Најдобар прв филм: „Магнетик“, во режија на Винсент Маел Кардона

Најдобро оригинално сценарио: Артур Харари и Винсент Поимиро за „Онода, 10.000 ноќи во џунглата“

Најдобра сценографија: Ритон Дупир-Клемент за „Изгубени илузии“

Најдобри костими: Пјер-Жан Ларок за „Изгубени илузии“

Најдобра женска надеж: Анамарија Вартоломеи за нејзината улога во „Настан“

Најдобра машка надеж: Бенжамин Воазан за неговата улога во „Изгубени илузии“

Најдобар краток анимиран филм: „Мирно Лудило, тешко лудило“, во режија на Марин Лаклот

Најдобар краток документарен филм: 2Маалбек“, во режија на Исмаел Џофрој Чандутис

Најдобар игран анимиран филм: Патрик Хумберт за „Сонот на боговите“

Најдобар документарен филм: „Снежен Пантер“, во режија на Мари Амиге и Винсент Муние

Најдобар краток филм: „Лоши момци“, во режија на Ели Жирар

Најдобар звук: Ерван Керзанет, Катија Бутин, Максенс Дисер, Пол Хејманс и Томас Гаудер за „Анет“

Најдобра адаптација: Ксавиер Џаниоли и Жак Фиески за „Изгубени илузии“

Најдобра монтажа: Нели Кетиер за „Анет“.