Бугарската дипломатија имаше огромен успех затоа што успеа да ги одбрани и внесе во текстовите овие позиции, кои се разликуваа дури и во Бугарија. Сè е заштитено максимално. Ова за БНТ го изјави дипломатот Љубомир Кјучуков за „францускиот предлог“.

Има две мислења – дали вклучувањето на Бугарите во Уставот е плус или минус за Бугарија. Напротив, јас сум склон да прифатам дека тоа не го решава проблемот на граѓаните со бугарска свест. Тоа значи дека со прогласувањето на Бугарите за државотворен народ постои мнозинство кое нема бугарски корени.

Скопје треба да подготви свој акционен план – ова трае околу една година. Тогаш одговара ЕУ и дури тогаш почнува вистинскиот преговарачки период. Бугарските барања стануваат политика на ЕУ. И перформансите ќе се следат. Македонија има две години да ги впише Бугарите во својот устав.

Важно е да се разбере дека има три документи, од кои два се на ЕУ. Неодржливо е РСМ да прифати два документи, а да не учествува во нив. За тоа нема збор. РСМ учествува во билатералниот протокол.

Билатералниот протокол не е потпишан, но доколку се воведе преговарачка рамка, тој мора да биде потпишан. За да започне целиот процес, мора да се потпише билатерален протокол. Зборува за се со јасни рокови.

Имплементацијата на протоколите е дел од преговорите со ЕУ и е под контрола на ЕУ и Бугарија. Бугарија може да стави вето 7 пати. Одлуките за затворање на поглавјата ги носат сите земји. Укинувањето на ветото може да се случи само со одлука на сите држави.

Прво, бугарската влада мора да одлучи за ветото. Потоа, доколку нема забелешки од никого, тоа мора да биде прифатено од Советот. Француското претседателство истекува на 30 јуни. Затоа, сè мора да се направи брзо. Тоа зависи од владата. Времето почнува да се прашува. PCM може да ги оспори текстовите и да не го потпише протоколот, но тоа значи дека преговорите нема да започнат. Тоа значи дека ги има сите шанси РСМ и Албанија да се разделат.