Околу 300 мостови и тунели се соочуваат со сериозни структурни проблеми во Италија и се во опасност да се урнат, велат експертите по трагедијата во Џенова во која загинаа 38 лица, а се исчезнати повеќе од 20.

Околу 70 отсто од 15.000 мостови и тунели на италијанските автопати се изградени пред повеќе од 40 години, зголемувајќи ја тежината на пренесување на многу поголем обем на возила од првично планираното.

Недостатокот од инвестиции, лошото одржување и, во некои случаи, вклучувањето на компаниите под контрола на мафијата кои користат бетони со слаб квалитет за зголемување на нивниот профит може да придонесат за катастрофи како што се случија во италијанскиот град пред неколку дена.

Многу Италијанци ја префрлаат одговорноста за трагедијата во Ѓенова во организираниот криминал. Иако нема докази за вклучување на мафијата во изградбата на Моради мостот во 1960-тите, познато е дека ги вклучуваше христијанските демократи во организираниот криминал од 1948 до 1992 година со доделување на профитабилни договори за јавни работи.

Во некои случаи цената на ова стана видлива неколку децении подоцна. Во текот на последните пет години, девет други мостови се распаднаа низ целата земја.

Мафијата е толку поврзана со големи проекти, така што во 2001 година тогашниот министер за инфраструктура, Пјетро Лонарни, го шокираше јавното мислење, наведувајќи дека “проблемите со мафијата отсекогаш постоеле и ќе продолжат да постојат … Мораме да научиме да живееме со “оваа реалност”.

Кога градоначалникот на Ѓенова прогласи два дена жалост, локалните жители беа бесни од фактот дека никогаш не ги послушал повторените повици за безбедноста на мостот, кој крцкал секогаш кога ќе поминел камиони.

Мостот мораше да издржи повеќе од 25 милиони возила годишно, при што транзитниот волумен беше четири пати зголемен во текот на последните триесет години, без да се извршат потребните работи за одржување.

Премиерот Џузепе Конте за трагедијата ја обвини Групацијата Бенетон.